Jónás jele

kávé képe

Egy kedves barátommal beszélgettünk tegnap Jónás jeléről.
Ezt mondja Jézus:
"Mikor pedig a sokaság hozzá gyülekezék, kezdé mondani: E nemzetség gonosz: jelt kíván, de jel nem adatik néki, hanem ha Jónás prófétának ama jele; Mert miképen Jónás jelül volt a Ninivebelieknek, azonképen lesz az embernek Fia is e nemzetségnek....Ninive férfiai az ítéletkor együtt támadnak majd fel e nemzetséggel, és kárhoztatják ezt: mivelhogy ők megtértek a Jónás prédikálására; és ímé nagyobb van itt Jónásnál." Lk 11, 29-30; 32.
A legelterjedtebb talán az a gondolat, hogy Jézus halála és feltámadása közötti három napra utal Lukács a "Jónás próféta jele" kifejezéssel.
Ez bizonyosan igaz is, de ha alaposabban vizsgáljuk a verseket, akkor könnyen elbizonytalanodunk. Kicsit homályosan beszél Jézus. Jónás három napos cethalas kalandjáról vajon tudtak a niniveiek? A volt a jel? A 32. versből azt érthetjük meg, hogy a prédikációja volt a jel, nem a három nap.
Mi a Jónás jele? Szó (prédikáció); tett, ami jelen esetben a visszatérés, avagy a feltámadás csodája? Ezt a vitát talán nem is kell eldönteni, a kérdés inkább ez:
Mi az, ami jellé válik nekem, vagy neked?
Méghozzá olyan jellé, ami megtérésre indít, ami megváltoztatja az életed.

Hozzászólások

Nem cet

A cethalat Babitstól vetted, nem a Bibliából - a többit viszont köszönjük, szemhéjemelgető hatása van. Jelent azonban ez a „jel” (semeion) csodát is, leginkább ceremóniai vagy természetfeletti csodát. Így aztán méginkább egyértelművé válik, hogy Jónás csodája az a tömeges megtérés, amit Ninivében tapasztalt.

Feliratkozás Comments for "Jónás jele" csatornájára